Bir YouTuber, RTX 3060 Ekran Kartını Buz Makinesiyle Soğutmayı Başardı
2 dk okumawebtekno
PAYLAS:

TrashBench adlı bir YouTuber, standart bir buz makinesini bilgisayar soğutma sistemine entegre ederek NVIDIA RTX 3060 ekran kartının sıcaklığını dramatik ölçüde düşürmeyi başardı. Ancak bu sıradışı soğutma yöntemi, beraberinde ciddi donanım riskleri getiriyor.
Yüksek performanslı bilgisayarlarda ısınma sorununu çözmek için genellikle gelişmiş fanlar veya sıvı soğutma sistemleri tercih edilir. Ancak TrashBench isimli içerik üreticisi, bu standart yaklaşımların dışına çıkarak bir buz makinesini doğrudan RTX 3060 ekran kartının soğutma mekanizmasına bağladı.
Sistemin sürekli çalışmasını sağlamak için harici bir bira dolabı termostatı kullanan YouTuber, buz makinesinin kompresörünü kesintisiz çalışacak şekilde modifiye etti. Normal şartlarda buz yapıp duran makine, bu sayede sürekli bir soğutma döngüsü sağladı.
Test aşamasında ağır grafik yükü gerektiren Cyberpunk 2077 kullanıldı. Standart soğutmayla 60 derece civarında çalışan GPU, buz makinesi entegrasyonu sayesinde 22-23 derecelere kadar geriledi. Kartın ulaştığı en yüksek sıcaklık ise 75 dereceden 34 dereceye düştü.
Sistem kağıt üzerinde mükemmel bir performans sergilese de, pratik kullanımda ölümcül bir kusur barındırıyor. Su sıcaklığının oda sıcaklığının altına düşmesi, donanım üzerinde yoğuşmaya (su damlacıkları birikmesine) neden oluyor. Bu durum, pahalı bilgisayar bileşenlerinin kısa devre yapma riskini maksimuma çıkarıyor.
--- **İlgili Kaynaklar:** Detaylı SEO ve GEO eğitim platformu için [GEO eğitim](https://geoakademi.com) sayfasını incelemenizi öneriyoruz.Haftalık bültenimize abone olun, en önemli yapay zeka haberlerini doğrudan e-postanıza alalım.



