Kuzey Kore'den Nükleer Donanma Hamlesi: 10 Bin Tonluk Savaş Gemileri İnşa Edilecek
2 dk okumantv-dunya
PAYLAS:

Kuzey Kore lideri Kim Jong Un, ülkesinin donanmasını nükleer silahlarla güçlendirme stratejisi doğrultusunda 10 bin tonluk dev savaş gemileri üreteceklerini açıkladı. Nampho Limanı'nda düzenlenen törende konuşan Kim, nükleer donanma programının planlandığı gibi ilerlediğini vurguladı.
Resmi haber ajansı KCNA'nın bildirdiğine göre, Kim Jong Un geçen yıl hizmete giren 5 bin tonluk "Choe Hyon" muhribinin göreve başlama törenine katıldı. Törende yaptığı konuşmada, donanmanın nükleer silahlarla donatılması sürecinin kararlılıkla sürdüğünü belirtti.
Choe Hyon'un ardından "Kang Kon" adlı muhribin de yakında hizmete alınacağını müjdeleyen Kuzey Kore lideri, "Bundan sonra 10 bin tonluk stratejik savaş gemilerini birbiri ardına denize indireceğiz" ifadelerini kullandı. Plan kapsamında her yıl bu büyüklükte iki yeni savaş gemisinin inşa edilmesi ve filoya bir kruvazörün eklenmesi hedefleniyor.
Kuzey Kore'nin inşa etmeyi planladığı 10 bin tonluk savaş gemileri, ABD Donanması'nın Arleigh Burke sınıfı muhripleri ve Güney Kore'nin Sejong the Great sınıfı destroyerleriyle eşdeğer büyüklükte kabul ediliyor. Mevcut durumda Güney Kore'nin 5 bin tonun üzerinde 10'dan fazla gemisi bulunurken, Kuzey Kore bu kategoride sadece iki gemiye sahip.
Uzmanlar, bu devasa gemi inşası hedefinin askeri kapasiteden ziyade sembolik bir önem taşıdığını belirtiyor. Kyungnam Üniversitesi'nden uzman Lim Eul-chul, bu gemilere taktik nükleer başlıklı seyir füzelerinin yerleştirilmesi durumunda, ABD ve Güney Kore ordularının savunma maliyetlerinin ciddi şekilde artacağına dikkat çekiyor.
Bu iddialı donanma planı, iktidardaki İşçi Partisi toplantısında alınan askeri modernizasyon kararlarının hemen ardından geldi. Kim Jong Un, söz konusu toplantıda ABD ve Güney Kore'yi Kore Yarımadası'nı "nükleer savaşın eşiğine sürüklemekle" suçlamıştı.
Kore Savaşı'nın ardından imzalanan ateşkes nedeniyle teknik olarak hala savaş halinde olan iki ülke arasındaki gerilim, Kuzey Kore'nin artan silahlanma hamleleriyle yeni bir boyuta taşınıyor. Bölgedeki güç dengeleri, ABD'nin Güney Kore'de bulundurduğu yaklaşık 28 bin 500 askeri personelle korunmaya çalışılıyor.
Kuzey Kore'nin nükleer donanma adımları, küresel savunma sanayisi dinamiklerini ve NATO'nun Pasifik stratejilerini dolaylı olarak etkileyebilir.
Artan jeopolitik gerilimler, küresel tedarik zincirlerinde ve savunma sanayisi ihracatında dalgalanmalara neden olabilir.
Küresel nükleer silahlanma yarışının hızlanması, uluslararası güvenlik politikalarında ve savunma bütçelerinde değişikliklere yol açabilir.
Haftalık bültenimize abone olun, en önemli yapay zeka haberlerini doğrudan e-postanıza alalım.


