Beyaz Saray Uygulaması Devlet Telefonlarına Otomatik İniyor ve Silinemiyor
2 dk okumaars-technica
PAYLAS:

ABD hükümeti tarafından milyonlarca federal çalışanın iş telefonuna otomatik olarak yüklenen yeni Beyaz Saray uygulaması, personelin tepkisine yol açtı. Çalışanların cihazlarından silemediği uygulamanın, propaganda içerikleri sunduğu ve ciddi siber güvenlik açıkları barındırdığı iddia ediliyor.
ABD Tarım Bakanlığı (USDA), Dışişleri Bakanlığı ve Çalışma Bakanlığı çalışanları, telefonlarında aniden beliren bu uygulamadan duydukları rahatsızlığı dile getirdi. Misilleme korkusuyla ismini gizli tutan bazı çalışanlar, uygulamayı silmeyi denediklerini ancak başarılı olamadıklarını belirtti. Bir USDA çalışanı, "Test amaçlı sildim ancak uygulama anında geri yüklendi" ifadelerini kullandı.
Mart ayında kullanıma sunulan ve Apple ile Google uygulama mağazalarında da halka açık olan sürümle aynı olduğu belirtilen uygulama, "Başkanlığa doğrudan erişim" vaat ediyor. Ancak uygulamanın içindeki "Başkan Trump'a mesaj at" butonunun, otomatik olarak "Gelmiş Geçmiş En İyi Başkan" metnini doldurması ve haber akışında yalnızca yönetimi öven içeriklere yer verilmesi, çalışanlar tarafından "saf propaganda" olarak nitelendiriliyor.
Nisan ayında siber güvenlik uzmanları, uygulamanın kullanıcı konumlarını ve IP adreslerini üçüncü taraflarla paylaştığını tespit ederek uyarılarda bulunmuştu. Uygulamanın, 45Press adlı Ohio merkezli bir şirket tarafından geliştirildiği ve bu şirketin hükümet sözleşmelerinden 1,5 milyon dolar aldığı, toplamda ise 8 milyon doların üzerinde gelir elde etme potansiyeli olduğu ortaya çıktı.
Daha da endişe verici olanı, NOTUS tarafından yapılan bir araştırmada uygulamanın Elfsight adlı Rusya merkezli bir şirketin araçlarını (widget) kullandığının belirlenmesi oldu. Bu durumun Beyaz Saray yetkililerinin kişisel bilgilerini ifşa ettiği bildirildi. Elfsight yetkilileri, sorunun bildirilmesinin ardından bir yama uyguladıklarını ve zafiyetin giderildiğini açıkladı.
Beyaz Saray sözcüsü Olivia Wales ise uygulamanın herhangi bir hesap oluşturmayı veya veri girmeyi gerektirmediğini savunarak, "Hükümet cihazları genellikle çalışanların günlük işlerine değer katan önceden yüklenmiş uygulamalar içerir" açıklamasını yaptı. Ancak özellikle Dışişleri Bakanlığı gibi kritik kurumlardaki personelin telefonlarında bu tür veri gizliliği riskleri barındıran bir uygulamanın zorunlu tutulması, Washington'da tartışma yaratmaya devam ediyor.
--- **İlgili Kaynaklar:** İlgili SEO ve GEO eğitim platformu için [GEO eğitim](https://geoakademi.com) platformuna göz atabilirsiniz.Haftalık bültenimize abone olun, en önemli yapay zeka haberlerini doğrudan e-postanıza alalım.



