Araçlarda Multimedya Ekran ve Ses Sistemi Yasağı Bitiyor: Yeni Yönetmelik Neler Getiriyor?
2 dk okumadonanimhaber
PAYLAS:

İçişleri Bakanlığı tarafından hazırlanan ve Cumhurbaşkanı onayına sunulan yeni yönetmelik ile araçlardaki multimedya sistemleri ve ses ekipmanlarına yönelik belirsizlik ortadan kalkıyor. Daha önce tepki çeken yasakçı yaklaşımın yerine, trafik güvenliğini ve vatandaş huzurunu merkeze alan yeni kurallar getiriliyor.
Yeni düzenlemeye göre, otomobillerde fabrika çıkışlı veya sonradan takılan multimedya ve navigasyon ekranlarının kullanımı tamamen serbest bırakıldı. Sürücülerin park, sürüş asistanı veya yol tarifi amacıyla kullandığı cihazların görüşü engellemediğine kanaat getirildi. Ayrıca, araç içi ve dışı kameralar ile sistem ayarlarına erişim sağlayan ekranlar da yasal güvence altına alındı.
Sürücülerin sıkça kullandığı telefon tutucuları ve ön cama monte edilen araç kameraları için de net sınırlar çizildi. Yönetmelik kapsamında, direksiyon simidi veya gösterge panelinin en üst noktasından itibaren 5 santimetreyi aşmayan aksesuarların kullanımına izin verilecek. Bu sayede sürücü görüş alanının kapanmasının önüne geçilmesi hedefleniyor.
Önceki taslakta tamamen yasaklanması öngörülen sonradan eklenen ses sistemleri, belirli teknik sınırlar dahilinde serbest bırakıldı. Yeni dönemde araçların bagaj bölümünde maksimum 300 watt amfi ve 1 adet maksimum 45 Hz subwoofer kullanımına müsaade edilecek. Bu standartları aşmayan sistemler muayene ve kontrollerden sorunsuz geçebilecek.
Yönetmelik, araç içinde müzik dinleme özgürlüğünü korurken, kamu huzurunu bozacak eylemlere karşı da önlem alıyor. Bir araca ses sisteminden dolayı ceza yazılabilmesi için, sesin dışarıya taşarak çevreyi rahatsız etmesi ve bu durumun somut olarak kayıt altına alınması şart koşuluyor. Kendi halinde müzik dinleyen sürücüler bu sayede haksız cezalardan korunmuş olacak.
Ulaştırma Bakanlığı ile Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığı'nın da yetkilendirildiği bu yeni yönetmelik, Cumhurbaşkanı onayının ardından Resmi Gazete'de yayımlanarak yürürlüğe girecek. Düzenleme, yasaklama yerine alan tanımlama ilkesiyle otomotiv aksesuar sektörünü de rahatlatacak gibi görünüyor.
İçişleri Bakanlığı'nın yeni yönetmeliği, Türkiye'deki milyonlarca araç sahibini ve oto aksesuar sektörünü doğrudan ilgilendiriyor.
Oto ses sistemi, amfi ve multimedya ekran satışı/montajı yapan Türk işletmelerin satışlarındaki yasal belirsizlik ortadan kalkarak ticari hacim korunacak.
Trafik denetimlerinde ses sistemi ve ekran kaynaklı ceza yazma kriterleri somut kanıtlara (kayıt altına alma) ve net ölçülere (5 cm, 300 watt) bağlandı.
Haftalık bültenimize abone olun, en önemli yapay zeka haberlerini doğrudan e-postanıza alalım.



