Eski İsrail Başbakanı Bennett: İran'a Gizlice On Binlerce Starlink Cihazı Soktuk
2 dk okumantv-dunya
PAYLAS:

Eski İsrail Başbakanı Naftali Bennett, görevde olduğu 2021-2022 döneminde İran'daki hükümet karşıtı protestoculara iletişim desteği sağlamak amacıyla ülkeye on binlerce Starlink internet alıcısı soktuklarını açıkladı. Bennett, bu hamlenin İran yönetimini zayıflatma stratejisinin bir parçası olduğunu belirtti.
Kudüs'te düzenlenen JNS Uluslararası Politika Zirvesi'nde konuşan Naftali Bennett, Başbakan Binyamin Netanyahu liderliğindeki mevcut hükümeti eleştirdi. Bennett, başlattıkları Starlink operasyonunun devam ettirilemediğini ve protestolar patlak verdiğinde gerekli altyapının hazır olmadığını savundu. Amacın, protestocuların koordinasyonunu sağlayarak İran hükümetinin devrilmesine zemin hazırlamak olduğunu ifade etti.
Elon Musk tarafından kurulan SpaceX şirketine ait Starlink, uydu üzerinden geniş bant internet bağlantısı sunuyor. İran yönetimi, özellikle huzursuzluk dönemlerinde halkın internet erişimini sık sık kesiyor. Tahran yönetimi, daha önce de ulusal güvenliğini tehdit ettiği gerekçesiyle ABD ve İsrail'i ülkeye yasa dışı yollarla iletişim cihazları sokmakla suçlamıştı.
Geçtiğimiz haftalarda İran, Elon Musk ile ilişkili şirketleri askeri hedef listesine almayı gündemine taşıdı. İsrail, Katar, BAE ve Umman gibi bölge ülkelerindeki Starlink yer istasyonlarının bu kapsama alınabileceği belirtildi. İran medyası, ABD ordusu ve İsrail'in Musk tarafından yönetilen altyapıları kullandığının tespit edilmesi üzerine bu adımın değerlendirildiğini aktardı.
Nisan ayında İran'da, aralarında yabancı uyrukluların da bulunduğu dört kişi, yasa dışı yollarla uydu internet ekipmanı ithal ettikleri gerekçesiyle tutuklanmıştı. Öte yandan, Starlink'in ticari faaliyetlerine yönelik güvenlik endişeleri sadece İran ile sınırlı değil; Hindistan'ın da benzer gerekçelerle şirketin faaliyet onaylarını beklettiği biliniyor.
İsrail'in komşu İran'a yönelik bu teknolojik sızma operasyonu, bölgesel siber güvenlik ve uydu internet regülasyonlarının Türkiye için de stratejik önemini vurguluyor.
Bölgede faaliyet gösteren Türk telekomünikasyon ve siber güvenlik şirketleri için yeni tehdit analizleri ve savunma stratejileri geliştirme ihtiyacı doğurabilir.
Türkiye'deki BTK ve ilgili kurumların, lisanssız uydu internet cihazlarının ülkeye girişine ve kullanımına karşı denetimlerini artırmasına neden olabilir.
Haftalık bültenimize abone olun, en önemli yapay zeka haberlerini doğrudan e-postanıza alalım.



